Životní situace

Životní situace

Nastavení velikosti písma
Zmenšit písmo o 10%
Zvětšit písmo o 10%

Překlad (translations)

◄ ZPĚT NA NABÍDKUZPĚT NA STANDARDNÍ PODOBU STRÁNEK

« Zpět na Strom životních situací

Odklad povinné školní docházky

3. Pojmenování (název) životní situace

Odklad povinné školní docházky

4. Základní informace k životní situaci

O odklad povinné školní docházky se žádá v případě, není-li dítě po dovršení šestého roku věku tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé.
Začátek povinné školní docházky lze odložit nejdéle do zahájení školního roku, v němž dítě dovrší osmý rok věku.
Pokud ředitel školy rozhodne o odkladu povinné školní docházky, doporučí zároveň zákonnému zástupci dítěte vzdělávání dítěte v přípravné třídě základní školy nebo v posledním ročníku mateřské školy, pokud lze předpokládat, že toto vzdělávání vyrovná vývoj dítěte.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat zákonný zástupce dítěte.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Navštivte s dítětem školské poradenské zařízení (pedagogicko-psychologickou poradnu nebo speciálně pedagogické centrum) a odborného lékaře nebo klinického psychologa.
Na základě obou doporučení požádejte o odklad ředitele školy, obě doporučení přiložte k žádosti.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Písemnou žádost o odklad povinné školní docházky podejte řediteli školy, ve které je dítě k plnění povinné školní docházky zapsáno, nejpozději do 31. května kalendářního roku, ve kterém má dítě zahájit povinnou školní docházku.
Požádat o odložení povinné školní docházky můžete již při zápisu do základní školy.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na příslušné základní škole.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Předložte:

  • žádost o odklad povinné školní docházky,
  • posouzení odborného lékaře nebo klinického psychologa a školského poradenského zařízení.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůta pro vyřízení žádosti je 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.10.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

◄ ZPĚT NA NABÍDKUZPĚT NA STANDARDNÍ PODOBU STRÁNEK